Υδατάνθρακες τι είναι, τι κάνουν οι υδατάνθρακες, γιατί πρέπει να τρώμε υδατάνθρακες

Υδατάνθρακες τι είναι, τι κάνουν οι υδατάνθρακες

Υδατάνθρακες τι είναι

Οι υδατάνθρακες μπορεί να ανήκουν σε δύο γενικές κατηγορίες: τα σάκχαρα και τα άμυλα, που ονομάζονται επίσης απλοί υδατάνθρακες και σύνθετοι υδατάνθρακες αντίστοιχα. Οι συνηθέστεροι απλοί υδατάνθρακες είναι η γλυκόζη, η φρουκτόζη και η γαλακτόζη, που περιέχουν και οι τρεις από μία μονάδα σακχάρου. Αυτά τα απλά σάκχαρα μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους για να σχηματίσουν τη σακχαρόζη ή τη λακτόζη, το σάκχαρο του γάλακτος. Η σακχαρόζη είναι το κύριο σάκχαρο που υπάρχει στην απλή ζάχαρη, το σιρόπι ζαχαροκάλαμου και τη μελάσα. Τα άμυλα, από την άλλη πλευρά, αποτελούνται από μεγάλες αλυσίδες γλυκόζης, αλλά, όταν χωνεύονται, διασπώνται στα τμήματα γλυκόζης από τα οποία αποτελούνται. Άμυλα είναι η πλειονότητα των υδατανθράκων που υπάρχουν στο ψωμί, τα ζυμαρικά, τα δημητριακά, το ρύζι και τις πατάτες. Τα πράσινα φυλλώδη και άλλα λαχανικά που αποτελούν το κλειδί της Δίαιτας Άτκινς περιέχουν σχετικά μικρές ποσότητες σακχάρων και αμύλων, γι’ αυτό συχνά ονομάζονται “μη αμυλώδη” λαχανικά.

Τι κάνουν οι υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες παρέχουν ενέργεια, αλλά αν προσπαθείτε να αδυνατίσετε, πρέπει σαφώς να περιορίσετε την ενέργεια που παίρνετε, δηλαδή πρέπει να τρώτε λιγότερες θερμίδες. Έτσι, η μείωση των υδατανθράκων είναι ένα λογικό βήμα. Όμως, υπάρχει και ένας άλλος πιο σημαντικός λόγος για τη μείωση των υδατανθράκων. Επειδή αυξάνουν τα επίπεδα της ινσουλίνης, οι υδατάνθρακες ουσιαστικά ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός χρησιμοποιεί το λίπος ως καύσιμο. Η ινσουλίνη λειτουργεί ως άμεσο εμπόδιο, σταματώντας τη χρήση σωματικού λίπους. Όταν τρώτε πολλούς υδατάνθρακες μειώνεται η ικανότητα του οργανισμού να καίει το λίπος. Γι’ αυτό και δεν μπορείτε να χάσετε αυτά τα ανεπιθύμητα κιλά.

Γιατί πρέπει να τρώμε υδατάνθρακες

Αν οι υδατάνθρακες είναι τέτοιοι μεταβολικοί δυνάστες, γιατί να τους τρώμε; Πολλές τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες, προσφέρουν επίσης μια σειρά από ωφέλιμα μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και άλλα μικροθρεπτικά συστατικά, με αποτέλεσμα να είναι απαραίτητες σε μια υγιή διατροφή. Η καλύτερη επιλογή είναι οι τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες σε μέτρια ποσότητα ανά μερίδα. Επίσης, αυτές συνήθως χωνεύονται και αφομοιώνονται αργά και έτσι δεν διαταράσσουν τη σταθερή ροή ενέργειας. Οι μη επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, όπως αυτοί που υπάρχουν σε λαχανικά, μερικά φρούτα, ξηρούς καρπούς, όσπρια και πλήρη σιτηρά, είναι επίσης καλές πηγές αδρανών ινών και νερού. Η υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες είναι ένας λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι σύνθετοι υδατάνθρακες απορροφούνται πιο αργά από τα σάκχαρα και τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες. Τα περισσότερα λαχανικά και άλλες πλήρεις τροφές με υδατάνθρακες δεν δημιουργούν προβλήματα όταν καταναλώνονται με μέτρο, αλλά στην τυπική διατροφή ένα τεράστιο ποσοστό των τροφών που καταναλώνονται δεν είναι φυλλώδη πράσινα λαχανικά, μαγειρεμένα λαχανικά, πλήρη σιτηρά, διάφορα είδη βατόμουρων και άλλα φρούτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Αντίθετα, είναι τροφές φτιαγμένες από αλεσμένα σιτηρά, επεξεργασμένα άμυλα και διάφορες μορφές σακχάρων. Σκεφτείτε τα μπριός, τα ζυμαρικά και τα γλυκά. Άλλες τροφές, όπως τα τσιπς και τα μάφιν, έχουν ελάχιστη ομοιότητα με την αρχική προέλευση τους. Ακόμη και τροφές που φαίνονται με την πρώτη ματιά να είναι υγιεινές, συχνά είναι γεμάτες ζάχαρη, όπως για παράδειγμα το γιαούρτι με λίγα λιπαρά, μια από τις τροφές που χρησιμοποιείται συχνά στις δίαιτες. Ο σκοπός της Δίαιτας Άτκινς δεν είναι απλώς να εντοπίσετε και να αποφεύγετε τις τροφές που είναι γεμάτες άδειους υδατάνθρακες, είναι επίσης να βρείτε τους σωστούς υδατάνθρακες – στις σωστές ποσότητες – που ταιριάζουν στον προσωπικό σας μεταβολισμό. Στις αρχικές φάσεις της δίαιτας θα αποφεύγετε μερικές πλήρεις τροφές με υδατάνθρακες, καθώς θα μαθαίνετε πόσο ευαίσθητο είναι το σώμα σας στην κατανάλωση υδατανθράκων. Έτσι, αρχικά θα συγκεντρωθείτε περισσότερο σε φυλλώδη πράσινα και άλλα μη αμυλώδη λαχανικά. Μερικοί έχουν έναν μεταβολισμό που τελικά μπορεί να ανέχεται μέτριες ποσότητες ασπρίων, πλήρη σιτηρά ή ακόμα και μερικά αμυλώδη λαχανικά. Όλες αυτές οι τροφές περιλαμβάνονται στον κατάλογο των αποδεκτών τροφών για τις μετέπειτα φάσεις της Δίαιτας Άτκινς, αλλά όλοι διαπιστώνουν ότι ακόμη και αυτοί οι υδατάνθρακες από αμυλώδεις πλήρεις τροφές εμποδίζουν το αδυνάτισμα ή τη συντήρηση του βάρους. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να τις αποφεύγετε ή να τις τρώτε μόνο σποραδικά. Θα ξέρετε σε ποια κατηγορία ανήκετε αφότου θα έχετε εφαρμόσει τη Δίαιτα Άτκινς για μερικές εβδομάδες ή μερικούς μήνες.   Αυτό ήταν ένα απόσπασμα από το βιβλίο “Η νέα Δίαιτα ΑΤΚΙΝΣ ΓΙΑ ΜΙΑ νέα ΖΩΗ” των Dr Eric C.Westman M.D., Dr Stephen D.Phinney M.D. και Dr Jeff S.Volek. Βρείτε το βιβλίο πατώντας εδώ Βρείτε προϊόντα Ατκινς πατώντας εδώ  

Δείτε τα προϊόντα στην κατηγορία Atkins!

Atkins Τρόφιμα Διαίτης

Atkins Η ΝΕΑ ΔΙΑΙΤΑ ΑΤΚΙΝΣ

16.00
5.00

Atkins Τρόφιμα Διαίτης

ATKINS Day Break Muesli Crunch 325gr

7.00

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *